W dniach 12-13 października 2016 roku w Hotelu Westin w Warszawie odbyła się 9. edycja Warsaw International Media Summit, wydarzenia poświęconego tematyce najnowszych strategii i trendów obowiązujących na rynku telekomunikacyjnym i mediów.
W Kongresie uczestniczyło ponad 350 gości, a wśród nich m.in. prezesi kluczowych firm sektora telekomunikacyjnego i mediów, regulatora, główni przedstawiciele administracji centralnej oraz instytucji związanych z branżą.
Nasza Izba była jednym z patronów wydarzenia.
Uroczystego otwarcia Konferencji dokonał Przemysław Kurczewski – Przewodniczący Rady Programowej Warsaw International Media Summit, Prezes Zarządu EmiTel.
Tematyka pierwszego dnia Kongresu skupiona była wokół technicznych zmian emisji i dostępu do treści, problematyki dotyczącej nadzoru i finansowania, a także powinności misyjnych mediów.
Podjęto również dyskusję na temat zmian modelu konsumpcji mediów i ich wpływie na finansowanie oraz potrzeb kreowania nowych taktyk obecności na rynku. Pierwszy dzień Konferencji zakończył panel dotyczący polskiego rynku TV. W dyskusjach udział wzięli m.in.: Witold Kołodziejski – Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Maciej Maciejowski – Członek Zarządu ds. Rozwoju Biznesu,TVN S.A., Michał Kozicki – Prezes Zarządu, HBO Polska, Dariusz Dąbski – Prezes Zarządu, TV Puls, Andrzej Matuszyński – Prezes Zarządu, Eurozet, Włodzimierz Strzemiński – Dyrektor Akademii Telewizyjnej, Telewizja Polska, Jakub Brzeczkowski – Prezes Zarządu, Eutelsat, Bartosz Dobrzyński – Członek Zarządu, Dyrektor ds. Marketingu, P4.
Drugi dzień Konferencji otworzył panel dotyczący monetyzacji usług medialnych i modeli biznesowych przyszłości. Następny blok tematyczny skupiony był wokół nowoczesnych technologii w telekomunikacji. Podjęto również debatę m.in. na temat sposobów dystrybucji treści, sieci szerokopasmowych, cyfryzacji radia oraz refarmingu częstotliwości. Dyskusja kończąca drugi dzień objęła problematykę piractwa, w tym m.in. ścigania sprawców przestępstw oraz współpracy z instytucjami rządowymi. Wśród Prelegentów drugiego dnia byli m.in.: Jacek Niewęgłowski – Członek Zarządu, Dyrektor ds. Strategii, P4, Maciej Staszak – Wiceprezes Zarządu, EmiTel, Grażyna Piotrowska-Oliwa – Prezes Zarządu, Virgin Mobile Polska, Maciej Zengel – Dyrektor Projektów Infrastrukturalnych i Rozwoju, Orange Polska, Cezary Albrecht – Dyrektor Biura Strategii i Spraw Regulacyjnych, T-Mobile Polska, Teresa Wierzbowska – Doradca Zarządu ds. Public Affairs Cyfrowy Polsat SA, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Sygnał, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Sygnał, Jarosław Kordalewski – Wiceprezes Zarządu ds. Technologicznych i IT, NC+, Anna Wiśniewska – Prokurator, Departament Postępowania Przygotowawczego, Prokuratora Okręgowa, Jarosław Mojsiejuk – Dyrektor Biura Wykrywania Nadużyć TV, Cyfrowy Polsat.
Warsaw International Media Summit od 9 edycji wpisał się w kalendarz spotkań decydentów sektora w Polsce.
Kongres z powodzeniem gromadzi wybitne grono przedstawicieli polskiego rynku telekomunikacyjnego i medialnego. Stanowi unikalną platformą wymiany myśli, opinii i doświadczeń pomiędzy osobami zainteresowanymi kluczowymi aspektami rozwoju rynku.